vrijdag 14 november 2014

Laatste dag om ANWB op te zeggen en over te stappen

Vandaag is de laatste dag dat je je ANWB lidmaatschap kunt opzeggen, voor je er weer een jaar aan vast zit. De tarieven gaan omhoog volgend jaar, voor ons een goede aanleiding om even verder te kijken.

We kregen bij onze Vakgarage een aanbieding maar ik heb eerst een vergelijk gemaakt, onder andere op www.pechhulpvergelijk.nl maar ook op de sites van andere aanbieders. De premie is bij meerdere aanbieders namelijk afhankelijk van de leeftijd van je auto.
Uiteindelijk zijn we toch voor Vakgarage pechhulp gegaan (uitgevoerd door Route Mobiel met iets gunstigere voorwaarden).
(Update 26-11-2015: Vakgarage pechhulp blijkt een vervelend addertje onder het gras te hebben. Wanneer je je auto niet meer hebt, door verkoop, total loss of, zoals in mijn geval het beestje te bejaard is om nog te repareren, krijg je GEEN geld terug. Je mag ook de dekking niet overzetten op een andere auto. Juridisch gezien mag dit helemaal niet maar goed, breng ze dat maar eens aan hun verstand.)
We krijgen daarmee eigenlijk meer dan bij ANWB ook nog (woonplaats, buitenland en aanhanger is ook gedekt en je krijgt langer vervangend vervoer).
Ja, we krijgen die Kampioen niet meer maar zo interessant vonden we de Trapliften Courant nou ook weer niet.
Nu moet ik dus wel nog de dekking van de doorlopende reisverzekering aanpassen, pechhulp en vervangend vervoer kan er daar nu weer uit.

Op dit moment sta ik in de wacht bij de ANWB in de wacht om voor ons twee op te zeggen.
Om de Staatsloterij op te zeggen moest ik ook al even wachten vandaag. Frappant, als je lid wilt worden nemen ze zo op ;-).
Volgens de medewerker van de staatsloterij zou ik de volgende trekkingen al niet meer mee doen en zou er niets meer afgeschreven worden.
Net kreeg ik een mailtje: jammer dat u opzegde, we schrijven nog een keertje af en dan bent u klaar met ons.
Dat dacht ik dus niet, heb ik ze terug gemaild, uw medewerker heeft iets anders met mij afgesproken en ik hou er niet van als afspraken niet nagekomen worden. Graag aanpassen om mij de moeite van storneren te besparen.
Ik heb het gesprek ook opgenomen met een camera en dat heb ik ook aangegeven. (Slechte ervaring met telefonische opzeggingen bij diverse bedrijven en vooral ANWB wilde ik vastleggen, omdat we er anders nog een duur jaar aan vast zitten).

ANWB is nu tussendoor ook opgezegd, dat was zo gebeurd, zonder irritant geleuter waarom ik wilde opzeggen en "welk gevoel ik bij het meespelen in de staatsloterij had ervaren". Ik heb de knul in kwestie duidelijk gemaakt dat het praatje achterwege kon blijven, dat ik echt niet meer van gedachte zou veranderen.

Ook nog wat dingetjes opgezegd die weg konden maar vergeten waren. Nu nog de papieren zoeken van de domeinnaam van mijn ex-eigen bedrijf in oprichting en dat ook eens opzeggen.

Ook ben ik nog op zoek naar een andere leverancier voor mijn internet en TV (eventueel ook vaste lijn). Ik ben namelijk boos op Tele2 en ik wordt er gek van dat het beeld steeds stil staat.
Wat heeft Tele2 geflikt? Nou, wij zouden een maand lang gratig Nick Junior krijgen. Na die ene  maand bleef Nick Jr toch beschikbaar en kon Mini gewoon nog kijken, na een maand nog steeds.
Ik waarschuwde Minipenny elke dag dat het elk moment weer weg kon zijn maar Tele 2 besloot te wachten met dat kanaal dicht te zetten... tot de tweede dag van de herfstvakantie. Wat een vervelende verkooptruc, bah!
Ik weet niet of er ouders zijn in getrapt en vlug het extra pakket hebben genomen om hun kroost snel te troosten en vermaken in de vakantie, ik dus niet. Maar dit soort dingen, daar hou ik dus ook niet van (kom niet aan mijn kind, kom je aan mij, zei moeder leeuw ;-) ).

1 opmerking:

  1. Dat laatste maakt dat je overweging de andere kant op gaat idd. Maar voor ons als woonvereniging is die reden verwaarloosbaar dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.