dinsdag 11 november 2014

Elfjesfeestje

Er heeft wel erg veel tijd tussen mijn laatste berichtje en vandaag gezeten!
Ik ben met veel dingen bezig op dit moment en ik mistte ook een beetje inspiratie. Voel me ook een beetje een faker als ik in mijn huishoudboekje kijk: we geven echt te veel geld uit op bepaalde posten. Wie ben ik dan om te schrijven over geld, tijd en het milieu besparen?

Ook mijn lijf werkt nog steeds niet altijd mee.
Afgelopen week hadden Minipenny en ik onze verjaardagen te vieren. Dat vergde ook tijd en energie maar het was super leuk en fijn.
Zondag mocht Minipenny kiezen wat we gingen doen. We zijn ooit naar het museum in Lelystad geweest en ze wilde heel graag nog een keertje.
Op de beneden verdieping hebben ze daar hele leuke dingen voor kinderen:









Educatief spelen met water.




 Acheoloogje spelen "onder de grond".
Echt leuk voor kinderen.

Maandag was Mini's verjaardag en deden we thuis leuk en lekker. Dinsdag pauze maar toen kwamen er cadeautjes per post dus was het nog feest.

Woensdag was ik jarig en MrPenny had de middag vrij genomen, ik mocht zeggen waar ik echt nog eens heen wilde. Ik kon een hele tijd niks bedenken en toen viel me in dat ik graag naar een grot wilde. "Is dat niet te ver weg? Hoe lang rijden we daarop?", vroeg ik nog. MrPenny vindt bijna niets binnen Nederland te ver. Dus woensdagmiddag even na 3 uur stonden wij in de gemeentegrot van Valkenburg.

Vrijdag had Minipenny haar eerste kinderfeestje. Een elfjesfeestje want ze word later elfje en politie en dan gaat ze boeven die graffiti maken vliegend opsporen en dan pakken (ze maakt zich heel druk over graffiti).
Uit de kast kwam een fleurig tafelkleedje, de druif werd gesnoeid en met plantjes, oplaadbare theelichtjes en wat vlinder- en libelle stickertjes ontstond "een elfjesland" op tafel. Ik zette twee potten met kleurtjes neer, handig en ook meteen decoratie. Voor elk kind had ik een aantal elfenkleurplaten en iets te knutselen geprint. Ik rolde het pakketje op, deed er een elastiekje om en zette die rolletjes in een Weckpot.
De borden zette ik op stevige schaaltjes.

Ik had nog papieren bordjes, die we nooit gebruiken en er dus al 7 jaar lagen, waar de pannenkoeken mooi op pasten. Op alle bekertjes plakte ik hetzelfde stickertje.

Bij Action en Lidl had ik slagroom en allerlei decoratie gekocht, zodat de elfjes cupcakes konden versieren (zelf gebakken).

Het was heel elf lekker!

Ienimini kreeg een kale, die ook in de smaak viel en verder over al op (kruimelcake!).


Mogen we op de bank springen? Het mocht van MrPenny. Voordeel van een oude bank. Binnenkort komt er een nieuwe (de scheuren, vlekken en zitkuilen worden echt te groot).

De dames aan het kleuren en knutselen.
Ik vond op de site van iChild een leuke knutsel; vingerpoppetjes van Little Kingdom (cartoonserie met elfjes). Er staat nog veel meer leuks op deze site.
Ook had ik elfenpakjes besteld op Ali express, voor alle dames eentje voor € 3,19 p. st. Wat denk je? Heel de bestelling kwam aan voor het kinderfeestje, op de elfenpakjes zit ik nog steeds te wachten, dat Chinese bedrijf heeft het als laatste opgestuurd, grrrrrrr... 
Ik had ook wat kleine schoencadeautjes besteld. Die bleken inderdaad klein te zijn, volgende keer iets beter naar de afmetingen kijken ;-).
(Als je ook iets bij Ali of elders gaat bestellen, let er op dat je invoerrechten moet betalen als je boven 22 euro laat bezorgen. Momenteel tenminste, kijk het even na op de website van de douane.

Zondag was dan ons grote feest en zat de hele woonkamer propvol met bezoek, heel gezellig. We werden schandalig verwend! Wat een leuke week was het weer.




7 opmerkingen:

  1. Ach, je bent maar 1 keer in het jaar jarig dus dan mag je schandalig verwend worden toch?
    Ik heb op mijn verjaardag voor iedereen boerenkool met worst gekookt. Want ik houd niet van patat en het was ook nog eens minder duur maar ik dacht meer aan mijn maagzuur!
    Het ziet er uit alsof jullie echt veel plezier hebben gehad en dat is helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gewoon blikken soep en broodjes knakworst gedaan. Je weet bij ons nooit goed wie nou blijft eten. De knakworstjes zijn een soort ding in Mr's familie.

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd, voor jullie allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd nog voor jullie.
    En wat heb je de tafel supermooi gemaakt zeg, echt heel creatief gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt.
      Eerst wilde ik wat dingen kopen (pintrest inspiratie) maar toen ging ik nadenken over wat ik nog had en zelf kon maken.

      Verwijderen
  4. Leuk zo'n kinderfeestje dat thuis gevierd wordt. Dat zijn de leukste vind ik!

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ze weg waren en wij defect op de bank lagen dacht ik aan een feestje buiten de deur volgend jaar ;-). Maar thuis is eigenlijk veel handiger en prettiger, zeker op deze leeftijd. Je kunt de aandacht er onmogelijk bij houden constant voor alle spelletjes die je hebt bedacht etc. Thuis kunnen ze dan ook gewoon lekker spelen met wat er is.
      Je hebt ook alles bij de hand dus je kunt flexibeler zijn.
      Ik hoor terug van de ouders dat de kinderen het super leuk vonden. Dan is het toch goed?

      Verwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.