zondag 21 september 2014

Cadeautjes


Gister hadden we een kraamvisite, verjaardag en zagen we mijn zwager en zus, waarvan we vorige week prei gekregen hadden.

Voor de kraamvisite was er een rompertje, in een hergebruikt cadeautasje met een gehaakt ijsberenmutsje dat echt super schattig is. Het ijsberenmutsje is gekocht op een Facebook verkoopgroep waar zelfgehaakte waren worden verkocht door een kennis. Zo heeft ze vermaak/ ontspanning en een beetje extra inkomen. Voor mij doet ze ook aan bestellingen, ik heb hetzelfde mutsje in bestelling staan voor Ienimini en een zorgenpoppetje voor Minipenny.
Totaal aan kraamvisite: zo'n € 2,00.

Voor mijn zus maakte ik een pot met brownie mix, van de bovenkant van een meelzak maakte ik een dekselversierinkje met het recept erop en een label voor de pot. Van de zak nam ik ook "het echte molentouwtje" af en knoopte het zoals wij meelzakken dichtknopen.
Totaal: een paar dubbeltjes aan suiker, de rest was gratis of moest toch op.

Voor mijn vader kocht ik een DVD van een serie waar we vroeger met het gezin naar keken en hij dan erg om moest lachen. Ik maakte er een cadeautasje bij van 3 vellen gekleurd papier (was nog even puzzelen maar wel leuk) en wat papiermache en een bewaard cadeaulint-ding (hoe heet zo'n ding ook alweer?). Op de kaart schreef ik: wat geef je iemand die alles al wel heeft (zegt hij altijd), ik dacht: een herinnering. etc. 
Ik weet niet meer wat de DVD kostte, hij vond het wel leuk. En ach, als ie het niet gaat kijken, het idee was wel leuk, vond ik. Veel persoonlijker dan iets kopen en laten inpakken.

Cadeautjes geven, bedenken en zelf wat erbij maken vind ik leuker dan krijgen.
Ik vind het de laatste tijd wel weer steeds moeilijker om cadeautjes te geven. Ik kom er maar niet uit wat we kunnen geven. We willen niet anderen of de wereld met rommel opzadelen, een cadeaukaartje is soms ook wat afgezaagd, we willen liever nuttige en persoonlijke cadeaus geven.

Voor de verjaardag van Minipenny in november en 5-12 ben ik al klaar. Gister een dingetje besteld bij een speelgoedzaak, dat was het laatste. Dat kun je beter nu doen, nu er nog keuze is en de prijzen lager zijn (ook op Marktplaats).

Op onze slaapkamer heb ik mijn "secret stash" in een kistje met een slotje erop. 
Daar heb ik een voorraad kindercadeautjes; leuke aanbiedingen van een paar euro, 50% op reeds afgeprijsde Playmobil of Lego (ik heb zwemmertjes voor zwemdiploma's bijvoorbeeld), dubbel gekregen cadeaus (recycling! ;-) ), een nog mooi boekje van de kringloop, alvast ingekochte nauwelijks gebruikte knuffels via Facebook (€5,- voor 3) voor de dames, etc. 



3 opmerkingen:

  1. leuk idee die DVD en de ingredienten voor brownie in een jar! Heb je toch iets leuks om te geven, terwijl het niet veel kost!
    Goed dat je al helemaal klaar bent voor de verjaardag en 5/12... heb je de komende tijd rust daarin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke voorraad. Ik had vroeger een 'cadeautjesdoos' maar nu eigenlijk niet meer.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.