dinsdag 2 september 2014

Allemaal dingetjes te doen.

Ik heb en had nog zoveel dingetjes op m'n verlanglijstje staan om te doen de laatste tijd, pfie-iew! Maar ja, eerst moest het back-to-school gebeuren in juiste banen worden geleid en nog wat dingetjes aangeschaft worden. 
Zoals kleding, want kinderen groeien altijd zo lekker in de zomer. Of ik zie gewoon een tijdje niet dat hun kleding kort en krapper begint te worden omdat ik ook in de relaxstand sta, dat zou ook kunnen ;-).
Onder Minipenny's bed staan verschillende rolboxen met kleding in maten die nog moeten komen, gekregen en vooruit gekocht omdat het echt een super aanbieding was (de laatste afprijzingen aan het eind van de uitverkoop). Daar heb ik dus eerst "geshopt". Er moesten alleen nog wat effen shirtjes, maillots en sokken bij en ze kon weer vooruit.
Voor Ienimini gold hetzelfde. Ik had wat echt verwassen maillots en truitjes in de kledingzak gedaan en met de sokjes was het natuurlijk het verhaal van de eenlingen (ik verzamel en was ze in een bh-netje, dat scheelt al ).
De kledingzak breng ik nog niet weg, die kan van pas kopen als ik eens iets bij H&M zou willen kopen. Voor een zak met oude kleding, krijg je namelijk een kortingsbon bij H&M.

Maar nu begint er ruimte te komen voor andere dingen, zoals het huis opruimen. Thuis gekomen na de vakantie zie je je huis weer in een nieuw licht en dacht ik: pfff... wat veel spullen.
Ik heb mezelf een doel gesteld, ik ga veel overbodige dingen verkopen en de opbrengst gebruik ik op het huis leuker aan te kleden/ op te knappen. Verfjes, behangetjes, andere spiegel, dat soort dingen. Op vakantie heb ik inspiratie opgedaan daarvoor.
Dat helpt wel, ik kan zo makkelijker afscheid nemen van dingen.
Ik heb een lijstje in de keuken gehangen waarop ik afturf hoeveel dingen er het huis verlaten hebben. 
Momenteel staan er alleen maar streepjes bij de categorie "weggegooid", 23 staan er (een tasje vol met kleine troepjes heb ik als een geteld).
Er staat een grote doos klaar voor de categorieën "verkocht" en "weggegeven" en daar komt nog veel meer bij.
De woonkamer, keuken en de kamer van Minipenny heb ik al nagesnuffeld op dingen die weg konden (Mini weet niet hoeveel ik heb weggedaan, ik heb meteen, deels samen met haar, opgeruimd en dingen verplaatst. Spullen die weg konden stiekem in een tasje op de kast gedaan en 's avonds weggegooid of in de doos gestopt ;-) ).
Deze maand is er een rommelmarkt in mijn wijk, komt dat even mooi uit. De plekjes zijn gratis dus de opbrengst kan alleen maar positief zijn. 

Verder zijn er dan nog zoveel to do - dingetjes.
Morgen moet ik bijvoorbeeld echt stroop gaan koken van de appels en peren die we hebben geraapt (zonde om te laten wegrotten onder de bomen) in een oude hoogstam boomgaard waar je gratis mag plukken. Tassen vol hadden we, ook geplukt. De eerste stroop is al klaar, schenkstroop voor op de pannenkoeken, met kaneel.
Dan nog potten appelmoes maken, taartvulling, diksap, peertjes op siroop en gestooft, etc, etc.
Meer daarover later.

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig zeg. Ik heb hier vandaag ook wat dingen uitgezocht. Sommige dingen liggen boven nog op de gang. Andere dingen al in een doos. Ik heb de drang om naar de kringloop te gaan om wat te kopen vandaag kunnen onderdrukken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou doe mij maar meer over die appelacties dan! Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet. Wij hebben ook een appelboom en dit jaar al wel 13 appels. Je begrijpt die boom is jong...
    Hier ook aan de opruim, maar deze zal wel ietsje meer opbrengen dan een beetje hier en daar maar we hebben (helaas) dan ook redelijk wat apparatuur wat vervangen moet worden. Dus dan komt verkoop mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.