maandag 23 september 2013

Resultaat rommelmarkt

Zoals ik in mijn vorige blogje schreef, was er dit weekend een rommelmarkt waar ik inkopen wilde doen voor 5-12. 
Gescoord: 
- baby "rollator" ;-) voor 6 euro, die hadden we nog eentje nodig voor Ieniminipenny
- spaarvarken dat het geld telt, die kon ik natuurlijk niet laten staan! 3 euro, voor Ieni
- 2 truien voor Ieniminipenny die ik nog zocht, 3 euro
- knuffels, puzzels en spelletjes bij het opruimen, gratis. 
De knuffels moeten nog wel gewassen worden en de verpakking van de spelletjes is niet meer zo goed maar je kunt er nog prima mee vooruit. Wat nog goed genoeg is, heb ik verstopt in de cadeautjes kist, de rest mocht Minipenny al wel zien en mee spelen.


Helaas niet "Boing, boing Teigetje" gevonden, dat spel leek me erg leuk voor Minipenny. Dat wordt dus Marktplaatsen of iets anders zoeken.

Ik vind het heel lastig om genoeg nuttige cadeautjes te bedenken voor Minipenny. Ik heb wel een lijstje in de keuken hangen waar ik zelf mee vooruit kan voor haar verjaardag en 5-12 maar anderen zullen ook om een verlanglijstje vragen. Ze heeft al zoveel speelgoed en spullen. De woonkamer en haar slaapkamer zijn al vol en aan de zolder is al geen doorkomen aan. 
Er zijn bovendien ook zoveel zaken aan speelgoed te koop waarvan de functie gewoon gelijk is aan dingen die je al hebt thuis, het heeft alleen een ander uiterlijk.

Ik moet dus nog iets leuks bedenken, wat ik vervolgens kan betalen met een VVV-bon van 15 euro die ik ga ontvangen van Gfk. Ik vul vragenlijsten in en ik houdt bepaalde aankopen bij. In ruil daarvoor kan ik punten inwisselen voor verschillende waardebonnen. 
Ik bleek nu genoeg punten verzameld te hebben op consumerjury.

Ik lees ook e-mails etc. maar ik heb nog lang niet zoveel geld daarmee verdiend als ik wel eens zie bij anderen. Ik heb nu geloof ik 30 euro tegoed staan en ik zie wel eens bedragen van 300 euro! Toch is het wel leuk voor erbij. Het is snel gedaan in wat verloren tijd. 
Wanneer je het ook eens wilt proberen, klik rechts hiernaast op Euroclix en/of Moneymillionair (ik krijg een bonus voor elk nieuw lid dus je helpt er meteen mij mee, aan wat puntjes)


5 opmerkingen:

  1. Een ideetje, misschien, voor verlanglijstjes e.d.: als je huis al vol spullen staat, vraag dan kaartjes of ook voor kinderen aantrekkelijk aangeklede 'waardebonnen': voor een uitje naar de dierentuin, voor een pretpark, voor een show die ze graag willen zien,... zoiets is duur genoeg en als het de gewoonte is om wat kleiners te geven: je kan de verschillende bonnen ook als puzzelstukjes (laten) maken, zodat ze daar ook nog de pret van hebben. Iets wat niet veel plaats inneemt en ook voor uren plezier zorgt: luisterboeken... Voor de allerkleinste kan je 'pretpakketten' laten maken van wegwerpmateriaal waar je niet mee hoeft in te zitten om het weg te doen, maar waar je kleine uren plezier van heeft (een doos vol rammelaars van wc-rolletjes, vrolijk beschilderde doosjes met iets in wat lawaai maakt, zelfgemaakte puzzelachtige dingen,...) of als ze wat ouder zijn: een reuzedoos om te versieren tot kasteel, of een doek om te beschilderen waar ze een tent mee kunnen bouwen,... doe-dingen zijn vaak met eenvoudig materiaal te maken en omdat het zo simpel is, kan je ze ook wegdoen als ze te veel plaats in nemen of het spelen niet meer leuk is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goede ideeën. Ik zou inderdaad aan familie (geld voor) een kaartje voor de Efteling of de dierentuin kunnen vragen (met een waardebon voor oppas voor de jongste erbij ;-) ).

      Verwijderen
    2. Dit is zeker een goed idee! Je kan kinderen beter een ervaring cadeau doen dan nog meer spullen!

      Verwijderen
  2. Hier leesboeken, dikkie dik, jip en janneke. Aan mijn ouders vraag ik of ze een kleinigheidje willen geven en geld voor de spaarrekening, We hebben haar oen ze klein was al eens kadootjes laten uitpakken die ze al eerder had gekregen.Geld voor zwemles, wel even inzichtelijk maken dmv puzzel oid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gezinsabonnement voor de dierentuin? Als je er tenminste een in de buurt hebt. Heb je gelijk voor 4 verjaardagen een kado!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.