vrijdag 16 november 2012

Dingen van deze week

Vandaag een beetje uitgeslapen en gespeeld en geklierd met ons drietjes in bed. Daarna een korte boswandeling met verstoppertje op de terugweg. Het valt nog niet mee om een knalroze buggy te verstoppen in een kalend bos. Vooral als papa of mama verwonderd rond aan het kijken is ;-) en hardop loopt te roepen "waar zijn ze nou toch?" en de buggybewoner telkens heel hard door het bos roept "Papa, ik ben hier... hiiiiiiiiiier!!!" Zo gezellig en gelachen samen vandaag. The best things in life are free!

Daarna naar Action, zeer goed geslaagd voor diverse artikelen die ik nog nodig had voor het "preppen-light" (voorbereiden op kleine en grote rampen). Een autobrandblusser, rookmelders, een multi-zakmesje, warmte/reddingsdekens voor in de auto's (voor extreme file bij extreme kou), LED hoofdlampjes, 2 blusdekens (zie opmerkingen hieronder hierover) en een vuurmaker. Ik heb het thuis nog eens vergeleken met prijzen die ik elders had gezien, ik denk dat het wel 45 euro gescheeld heeft.
In de auto's liggen nu genoeg warmtedekens en flesjes water, plus extra verlichting.
Meteen de auto maar eens opgeruimd en nog een van de sleutelbossen terug gevonden van MrPenny (had ie dus gewoon in mijn dashboard gemikt).
Ook nog goedkopere billendoekjes gevonden, bij Hema 1 euro voor 72 stuks, bij Action 0,98 voor 90 stuks (zie ook opmerking hieronder, niet alle gebruikers tevreden). Niet de moeite om voor om te rijden maar wel om groot in te slaan als we toch echt in de buurt van een Action komen.

Toen ik wat kassabonnetjes verwerkte in mijn prijzenboek zag ik dat Lidl de prijs van de halfvolle houdbare melk met wel 26% heeft verhoogd sinds september, de fairtrade sinaasappelsap met 7,75%. Toch nuttig om ook kassabonnen met artikelen die wel in mijn prijzenboek staan te blijven vergelijken dus.

Op Marktplaats een babydrager en een kiddyboard (wandelwagen aanhanger waar Minipenny straks op kan staan als haar beentjes moe zijn terwijl de baby in de wieg ligt) gekocht voor echte pretprijsjes (10 en 5 euro).
Voor de babykamer, die een crèmekleur heeft, een leuke behangrand gekocht. Het is een smal kamertje, op de smalle muurtje (2 meter?) komt de behangrand met daaronder geel, blauw of roze verf of behang. Zo wordt snel en simpel weer een leuk babykamertje, dat ook meteen breder lijkt. Dan is het prima zo.

Dan nog net het (online) kasboek bijgewerkt, het boodschappenbudget gaat weer prut en het komt door de versnaperingen, lunchen en afhaal. Eens leren we het nog wel... Had ik al gezegd dat zo'n kasboek zoveel inzicht geeft?



6 opmerkingen:

  1. Als ik dit verhaal zo lees, merk ik dat het beter met je gaat? Minder moe?
    Lekker genoten, perfect.
    Leuk he dat vergelijken van prijzen. Ik bak mijn brood weer wat vaker, maar neem niet meer de moeite, tijd,om naar de molen te gaan.
    Een mixpak uit de supermarkt, mengen met bloem. Het aantal zomnenpitten groeit en smaakt er prima op.... Vind het soms teveel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas op met de blusdeken van de Action, toen ik het nodig had gingen de vlammen er dwars door heen! Mir

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Billendoekjes van de action zijn niet fijn in gebruik. Ik vond ze ook zo goedkoop en sloeg gelijk flink in... Heel veel spijt van. Ze zijn super snel droog en mijn dochter was er allergisch voor. Ik heb ze maar gebeuikt als schoonmaakdoekjes om de tafels mee af te nemen. Vond het zonde om zo weg te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh bah, dan heb je er ook niet veel aan nee. Ik heb gelukkig nog maar een pakje gekocht om uit te proberen.

      Verwijderen
  4. hallo, mag ik u vragen of u weet of greenchoice een werkelijk voordelige gasleverancier is?...wij hebben nu eneco.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt, ik heb ook die supervoordelige winkels een hele tijd gemeden als de pest. Setje zeven waarvan het handvat afbrak, appelboren die afbraken, speelgoed dat niet veilig was, etc. Ik heb nu ook nog steeds een cadeautje van mijn dochters verjaardag staan, zo iel gemaakt allemaal, ook van Action kwam ik achter, hij doet het niet. Moet ik nog proberen te ruilen. Die blusdekens en brandblusser moeten voldoen aan bepaalde normen, dat durf ik dan wel weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.