vrijdag 26 augustus 2011

Bruiloftsvoorbereidingen





Sarah's jurkje gister. Stof van stoffenzaak Albert Cuyp, fornituren ook, patroon bovenlijfje overgenomen van een shirtje van Sarah.




Decoratie e.d. zelf gemaakt. Links een tractatiezakje voor de kinderen, die krijgen een Lego ridder of dame, bellenblaas en muntjes voor de attracties bij de feestlocatie. De glazen vaas hebben we al jaren, onderin zit graan en wat pareltjes van een oude ketting van de Zeeman, de rozen zijn nep, van de Euroshop.  Onze bedankjes zijn kleine flesjes wijn van Lidl met een zelf gemaakt etiket erop geplakt. Als gastenboek hebben we kleine kaartjes gemaakt, die kaartjes kunnen we dan bij de foto's plakken. Alles is in stijl van de uitnodiging.
Aan 6 wijn- en 6 champagneglazen heb ik een strikje gebonden met een beetje hobbylijm erop zodat het blijft zitten. In de wijnglazen staan kaarsjes in graan, in de champagneglazen zit gekleurd water (kleurstof had ik nog), wat gipskkruid, een roze en een witte roos (omdat ze op waren bij Aldi maar bij de bloemist gekocht). Op elke tafel komt een wijnglas en een champagneglas te staan, de decoratie past bij mijn bruidsboeket en bij mijn jurk. Totaal heb ik aan decoratie 30 euro uitgegeven.




Klaar voor vertrek. Alles is net al naar de feestlocatie gebracht.





De bruidsmeisjes collectie.
Het middelste jurkje krijgt Sarah zoveel mogelijk aan (tot het echt vies is), het rechtse jurkje is een jurkje om in buiten te spelen in het zand en het linkse had ik al sinds december klaar hangen maar het innemen was een ramp, het zit niet echt mooi en het is ook niet echt geschikt voor dit weer. Het linkerjurkje krijgt na de bruiloft een ontmoeting met een tornmesje en gaat daarna op Marktplaats, van het rechtse jurkje haal ik de rok er weer af en dan is het weer een leuk shirtje. Het middelste jurkje heb ik dus helemaal zelf gemaakt en dat gaat nog een paar weken passen... ik heb de mouwtjes te smal gemaakt!
 



Dit shirtje heb ik in 10 minuten vermaakt tot een speeljurkje. In een half uur tijd was het iets mooier geworden maar ach, het is maar om even mee buiten te spelen. Shirtje is trouwens van Wibra (1,50 in de opruiming) en oogst altijd veel complimenten als Sarah het aan heeft.




Gewoon stof die ik toch over had ;-) tussen de stroken genaaid en een beetje hier en daar wat vastgezet met nog een roosje erop en klaar.
Dit zou je met elk (kinder)shirtje kunnen doen, strookje stof eronder en het is een jurkje.


Zo, dat was het denk ik voor even. Ik weet niet, of ik er nog aan toekom om foto's te plaatsen. Ik weet ook niet wanneer ik die krijg. Au revoir mes amis!

5 opmerkingen:

  1. Een superfijne en onvergetelijke dag morgen. Aan de voorbereiding zal het niet liggen. Ik ben heel benieuwd naar je verhaal en foto's als je over een paar weken weer terug bent van een welverdiende vakantie, oeps, huwelijksreis. Geniet samen met je bruidegom en bruidsmeisje.

    Heel veel plezier, Hermine(z)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dag! Volgens mij is alles goed voorbereid en kan je nu gaan genieten van het resultaat!

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoezige jurkjes! Ik ben ontzettend benieuwd naar jóúw jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,
    Wat een leuk verhaal!

    Zou je hierover een gastblog willen schrijven? Op mijn diy-bruiloftsblog heb ik namelijk de rubriek
    http://diydiva.nl/de-bruiloft-van/ met daarin gastblogs van bruiden over de zelfgemaakte dingen op hun bruiloft. Dat kan over van alles zijn: trouwjurk, bruidsboeket, uitnodiging, taart of wat dan ook.

    Vooral het verhaal over de jurken van de bruidsmeisjes vind ik leuk voor een gastblog.

    Hoor het graag!

    Groetjes
    Mar10 van de DIY Diva
    http://www.diydiva.nl/de-bruiloft-van/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo iedereen, ik ben Kathie Roper door naam, schrijf dit getuigenis omdat ben echt dankbaar voor wat Mason Diego deed voor mij en mijn familie, toen ik dacht er dat was geen hoop hij kwam en mijn familie weer levend voelen door ons leningen lening tegen een zeer lage rentevoet van 2%. En zijn mij geweest grondig voor een lening te regelen mijn schulden voor de afgelopen drie maanden alle ik ontmoette opgelicht en nam mijn geld totdat ik heb eindelijk een God ontmoet verzonden geldschieter. Ik had nooit gedacht dat er nog steeds legitieme lening kredietverstrekkers op het internet maar tot mijn grootste verbazing kreeg ik mijn lening zonder veel tijd te verspillen, dus als je er op zoek naar een lening van elk bedrag dat ik u om e-mail heer Diego via e-mail adviseren zou: {diegoloancompany@yahoo.com} en vrij zijn van internet oplichting. Bedankt... Kathie Roper uit Californië, USA.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.