dinsdag 26 april 2011

kinderjurkje van oude damesblouse



Vorig jaar heb ik van de mouwen van een oude damesblouse een kort broekje genaaid voor Sarah.
Afgelopen weekend heb ik een jurkje genaaid van de rest van de blouse.
Lichtblauw draad had ik nog (meer dan genoeg), de lintjes waren nog over en de stof was dus ook gratis. De enige kosten waren dus wat elektriciteit en een beetje textiellijm, et voìla! Het patroon was ook gratis, ik heb gewoon een ander jurkje op de blouse gelegd en toen afgetekend met tovertextielstift (da's handig met naaien, de kleur verdwijnt gewoon weer na 12 uur) zodat ik ongeveer de maat had, de rest zelf bedacht.
Ik was vanmorgen bij een coupeuse voor mijn trouwjurk en ze vond de jurk helemaal niet slecht. Dat wil zeggen dat ik er goed in geslaagd ben de schoonheids- en beginnersfoutjes weer te verdoezelen, hihihi. Of ze wilde gewoon aardig zijn, dat kan ook.
Er ligt nog een roze blouse met vlek en een paarse die nog van papa is geweest en ik zit nog vol ideetjes om daar ook iets van te maken...


Van oude bloempotten heeft Sarah nog twee Paascadeautjes gemaakt voor familie (twee dagen niet hoeven koken, hiep-hoi). Deze keer was het wel vingerverven met een smile gelukkig en het werd prachtig. Ik heb een doosje met 4 margrieten gekocht en in elk potje een magriet gezet.
Voor de lange duur moet het wel even milieu-onvriendelijk in de vernis, voor optimale dubbele recycling; niet vernissen. Als je geen vernis gebruikt kun je de verf weer afwassen (of dat gebeurt vanzelf met water geven, kwam ik achter, ehem) en de pot nog een keertje laten bevingerverven.

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuk jurje heb je gemaakt. En dat voor die prijs ;-0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk en heel leuk ontwerp zo. Zeker blijven doen zolang ze nog geen jeans en t-shirt aan wil de hele tijd.

    groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk gedaan!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.