maandag 8 november 2010

To do - notitieboekje van afvalpapier

Vandaag heb ik me aan het bijwerken van de administatie en papperassen gezet. Even weer orde op zaken stellen en opruimen. Ik ben een lijstjes-mens; handig om alles, ook de harde schijf, een beetje opgeruimd en ordelijk te houden (anders denk ik steeds "oh ja, ik moet nog dat" "oh ja, dan ook...") en dingen niet te vergeten.

Toen ik door de stapel papier heen was heb ik even een "nieuw" to do boekje gemaakt.
Uit de oud papierbak die ik naast me had gezet tijdens het opruimen heb ik wat gekleurd papier opgevist dat eenzijdig bedrukt was. Het papier heb ik met de tekst naar binnen dubbel gevouwd, op een stapeltje gelegd, samen een keertje dubbel gevouwen, een paar nietjes erdoorheen gehengst en voila, een to do boekje met drie kleuren (hoge - normale - lage prioriteit) en "vakjes" waar ik kleine briefjes of bonnetjes even in kwijt kan.

Zo, dat is weer op de rit, nu nog even een was aanzetten en dan op naar het winkelcentrum.
Ik moet even verkoudheidsmiddelen inkopen voor ons alle drie en ik ben vanmorgen even uit de band gesprongen... van m'n broek (in feite laatste zwarte passende), sjùùùùt!
Ik heb nog heel even overwogen om m'n positiebroeken maar van zolder af te halen en die tijdelijk maar weer te gaan dragen. We gaan tenslotte deze week samen naar de diëtiste en hopen binnenkort te gaan afvallen dus een nieuwe broek kopen in een maat die ik niet meer lang hoop te hebben... wel een beetje zonde. Ik ga toch maar even kijken wat er te vinden is and when the price is right... toch maar niet in positiebroeken gaan lopen.

Trouwens ook nog een goede telefoontikken bespaar methode gevonden; bellen met baby. Oh nee, ze is geen baby meer, ze is nu een dreumes ;-). Het duurde ons dametje dit weekend te lang, dat gekwebbel en gegiebel van mij met mijn zus, ze wilde een boterham en wel nu! De telefoon stond naast haar op de commode op de speaker, ze grijpt 'em vast en timmert even flink op de commode ermee, bam-klets-beng!. Toen had ik dus geen werkende telefoon meer en moest ik m'n zus vanaf mobiel terugbellen om het gesprek af te ronden. Zuslief lag natuurlijk helemaal in een deuk maar ik was niet zo blij met dat helemaal lege schermpje. Alsof ze wist wat ze geflikt had zat ze nog heel zoetjes en schijnbaar zelfingenomen te grijnzen toen ik later aan het prutsen was met de telefoon om hem weer aan de praat te krijgen. Gelukkig kreeg ik de telefoon nog gemaakt (batterijen opnieuw erin en een paar kloppen de andere kant op, wat er ook geen contact maakte even; nu wel weer).
Ik rond de volgende keer maar iets sneller af. Wat nou onder moeders vleugels? Flink de veren eronder bij moeders zul je bedoelen!

2 opmerkingen:

  1. Leuk koppie heeft je dochter! Ze poseert als als een echt model.

    Zelf heb ik ook altijd to do lijsten maar ik koop daar een afgeprijsde schoolagenda voor. Vroeger had je ze niet zo mooi en ik kan zo genieten van die dingen. Ik kom er makkelijk het nieuwe jaar mee in en tegen de tijd dat het juli is, koop ik wel een gewone jaarkalender voor een euro of krijg ik er een van iemand die die over heeft.
    Ook hou ik ervan eens terug te bladeren omdat mijn geheugen niet zo groot is.
    Maar dit ziet er heel mooi en fleurig uit.

    groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boekje heb je gemaakt!

    Ik zou inderdaad geen positiekleding gaan dragen denk ik! Zelfs niet voor eventjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.