zaterdag 29 mei 2010

Zompige zondag

Vandaag bloggen Minipenny en ik even samen; ze heeft een hangdag en hangt lekker tegen mams aan op de bank. Ik zit met een arm om haar heen te tikken. Eigenlijk heel knus een gezellig maar wanneer zouden die tandjes toch eindelijk doorkomen??

Buiten giet het maar binnen is nog genoeg te doen, wat huishouden inhalen, de (vakantie) was, vakantiepret opruimen, etc. Ik hoop dat het vanmiddag nog wat beter wordt, we willen nog een leuk dorpje in de buurt opzoeken voor een wandeling.
In de tussentijd wordt onze de koelkast schoongemaakt, door de vaatwasser. Het hele ding past er jammergenoeg niet in maar wel alle losse onderdelen. MrPenny heeft deze methode in zijn vrijgezellenperiode ontwikkeld en het is eigenlijk veel handiger, minder werk en het kost minder water dan alles schoonmaken in de gootsteen en daarna voor de hygiëne nog eens heet afwassen. De glazen platen komen keurig schoon uit de machine, geweldig toch?
Ik heb in het verleden al bijna eens een koelkast weg gedaan omdat ik dacht dat ie water lekte, wat bleek, achterin zit gewoon een gaatje dat verstopt kan raken (waar dat pennetje in zit dat je eruit kunt trekken), dat even schoongemaakt en de koelkast stond er nog jaren. Het klinkt misschien heel simpel of dom voor wie het wel weet maar mij had nog niemand het ooit verteld dus tja... hoe moet je dat dan weten?

We hebben nog groot nieuws: mijn werk is gepubliceerd in een toonaangevend tijdschrift!! Vele wetenschappers en medici wachten er jaren op maar bij mij is het al gebeurd. Er staat wat van mij in "Genoeg"! :-) ;-) :-) Hihihihi. Ik had wat kampeertips ingestuurd en ze hebben er wat van gebruikt.

De tuin heeft nu weer een hoop water gekregen, het mocht ook wel weer even. Veel heeft de vakantie en de kattenterreur overleefd gelukkig. In een week zijn m'n vlierbessenstruiken bijzonder goed aangegroeid, ik heb het aangedurfd om de kattenprotectie eraf te halen bij twee ervan. De rodedodedodedendron is wonderbaarlijk genoeg ook nog bijna aan het bloeien geslagen, ik had eigenlijk niet verwacht dat het nog wat zou worden. Zo zie je maar weer.

Morgenavond komt voor het eerst de thuiskapster, gevonden via internet (gewoon wat googlen op "thuiskapster en je woonplaats" of via kapster.nl). Mijn vriendelijke en kundige kapster is door onze vaste kapperszaak ingerolen voor een nogal onvriendelijk en minder kundig type, daar hadden we het zo mee gehad. Ik heb een bezoekje gebracht aan een andere zaak maar dat was nogal prijzig. Daarbij moet ik manlief er steeds meermaals vriendelijk aan herinneren dat zijn haar tot sociaal onacceptabel niveau is gegroeid voor hij eindelijk eens tijd maakt om naar de kapper te gaan dus zo'n thuiskapster was voor ons ideaal én het scheelt natuurlijk ook in de kosten.
Ik lees de laatste tijd regelmatig artikelen (m.n. van de hand van Marieke Henselmans) over zelf haren knippen, dat is natuurlijk ook een optie. Alleen niet meer voor ons. Wij hadden ons een tondeuse met aanverwante artikelen aangeschaft zodat ik het haar van manlief zelf kon inkorten, dat ging in principe prima, het zag er ook goed uit, totdat..... Manlief zat in de badkuip en grapte nog: "doe maar zo'n gemilimeterd legerkapsel, dat heb ik vroeger ook eens gedaan, ma was kwaad joh!" Zulke opmerkingen kun je natuurlijk nooit ongestraft maken.... Er ging dus iets mis en een paar dagen later ging ma op de verjaardag van pa haast nog een keer uit d'r naad toen ze zoonlief zag. Met kerst was het nog niet echt veel beter en we hebben nog een petje moeten kopen omdat ie het zo koud had. Sindsdien mag ik vreemdgenoeg zijn haar niet meer doen, zo gek...
Hier nog tips van Marieke Henselmans over goedkoper je haar laten knippen of het zelf leren knippen.

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip over de thuiskapster. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe kapper omdat ik niet tevreden ben over mijn kapster. Ze is wel goedkoop, maar knipt het altijd veel korter dan ik wil.

    Ik voeg je toe aan mijn links. Hoop dat het goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, snap ik niet, hoor! ;) Ik begin ook niet aan zelf knippen. Zo'n cursus en schaar zijn me te duur. Voor 17,50 doet de thuiskapster beide mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had je naam al in Genoeg zien staan! Leuk hè, om zo beroemd te worden?????

    (Ik ben mezelf in het kader van het 'Grumpy old woman" zijn aan het oefenen in ingezonden stukken - onlangs nog in de Pers, in de tv-gids en in de Opzij gestaan..... - Altijd leuk om te laten weten als jet het ergens NIET mee eens bent....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je publicatie! Leuk!

    Dat van dat gaatje inde koelkast herken ik. Die van ons lekt soms ook, maar nu weet ik dat ik dan met een sateprikker dat gaatje moet doorprikken.

    Bij ons is de 'Turkse kapper' het goedkoopst. De kinderen worden daar geknipt voor een tientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha en van dat kapsel krijgen we geen foto? Mijn man en kinderen laten me ook niet met schaar aan hun mooie haren. Dus wij zoeken altijd een goedkope kapper van rond een tientje.

    Ik zou je artikel wel eens willen lezen, eens kijken of Genoeg ook in de bieb ligt.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.