woensdag 21 april 2010

UPDATE Eerlijkheid boven geloofwaardigheid

Ik geloof in deze onliner: "Everybody is a work in progress" (iedereen is een onaf werk/ een vorderend werk), maar ook in deze "You've got to practice what you preach" (je moet volgen/leven wat je anderen zegt).

Ik geloof ook in eerlijkheid, boven mijn geloofwaardigheid als (hopelijk) inspirerende bespaarder/ consuminderaar. Eerst zeggen dat je iets gaat doen voor milieu, mens en beurs en vervolgens... Die geloofwaardigheid gaat er dus nu aan...... ik ga nu even opbiechten onder het nieuwe onderwerplabel: "oepsjes".





Het superleuke-helemaal "me" - en ook nog voordelige truitje bleek toch nog bij Zeeman aanwezig te zijn in mijn maat, zelfs in beide kleuren (op het laatst ging ik nog aan de kleur twijffelen ook) en ook nog de besproken kortingsbon erbij! (nog bedankt voor de tip)
Nu heb ik wel eens vaker gedacht dat iets superleuk was en thuis (na het wassen natuurlijk) valt het toch tegen en dan draag ik het weer minder of nauwlijks, in ieder geval spijt van de aankoop. (dus tip voor mezelf, thuis eerst overpassen, goed kijken en combineren met wat er in de kledingkast hangt en dan pas beslissen of ik het houd)
Ik heb dus besloten om het truitje af te rekenen en thuis te passen om te kijken of het echt, echt de moeite waard is. Ik vind 'em zo leuk (staan), ik ga d'r echt van stralen als ik het aan heb.
Ik denk dat ik toch de donkerblauwe, waar ik verliefd op werd, houd, donkerblauw staat me vaak wat beter en met een witte of beige broek eronder is ie toch zomers, af niet? Sh.. toch gezwicht dus....
Shame-shame-shame...


UPDATE: bij tweede napas op een spijkerbroek is toch de twijffel er weer, heb ik dit wel echt nodig, is het nou echt zo onmisbaar enorm leuk en ga ik het heel vaak dragen of ben ik er snel op uitgekeken??? Gaat dus misschien toch retour afzender...


Ook nog nuttige dingen gekocht vandaag: courgette en paksoy zaad. Beiden nog wel eens flink aan de prijs in de supermarkt en regelmatig op ons menu dus lekker, leuk en voordelig voor in de tuin.

4 opmerkingen:

  1. was jij niet gestopt met nieuwe kleding kopen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, stout, stout, stout ;) Maar, heey, het was wél een koopje. Je had ook makkelijk 100 euro uit kunnen geven in een boetiekje voor dit soort kleren. Bekijk het gewoon optimistisch ;)
    En na een zwangerschap heb je echt wel nieuwe kleren nodig. (serieus, je lichaam is veranderd en die strakke, blote topjes kunnen echt niet meer. Besparen moet wel leuk bijven!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo kort na een bevalling zal vast wel een deel van je kleding niet meer passen. Dan moet je wel iets nieuws kopen. Dat is beter dan je koste wat kost in die oude broek te persen...

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, strijdje tussen wat echt moet, en je goede voornemens.... Misschien kan je beter volgend jaar een jaartje geen kleren kopen? Want nu, na Mini, zal je best het e.e.a. nodig hebben!
    Enne: kleren die je echt helemaal te gek vindt, én die niet te duur zijn: dat moet je gewoon doen, probeer ik mezelf aan te leren: ik heb mezelf bij het consuminderen tot doel gesteld om méér (leuke) kleding te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.