vrijdag 30 april 2010

Koninginnedag goed geslaagd

Met de fiets naar de vrijmarkt, te voet terug! Pfffrr... ik kon echt niets meer vasthouden en er had ook echt niet meer mee naar huis gekund maar ik ben heel goed geslaagd. Door de stromende regen moest ik naast m'n fiets terug lopen, ik was nat en sommige spullen ook maar dat vond ik niet zo erg. M'n gewenste fietsstoeltje met windscherm had ik ook nog geregeld, dat werd zelfs nog keurig thuis afgeleverd later vandaag. Ik kreeg natuurlijk wel wat bekijks met m'n santekraam-fiets met toiletbrilverkleiners er achterop maar goed.De buurvrouw zag dat ik m'n slag flink had geslagen en kwam vertellen dat de buurkindjes door de regen maar waren thuis gebleven (kregen nieuws van het front dat het niet de moeite was, het was bij de kinderboerderij inderdaad ook bar en boos, nat, modder, gras..) en dat ze het vast wel leuk vonden als ik even kwam kijken naar de meidenspulletjes die ze te koop hadden. Ai, ik heb me laten verleiden tot een barbiekasteel en my little pony speelgoed waar ik niet echt naar op zoek was, maar goed.

Toen toch nog maar even naar het kerkplein om my little pony figuurtjes te zoeken voor bij de speelset. Daar vond ik ook nog twee potjes, eentje had ik al gekocht en de tweede stond bij het afval, net te vroeg gekocht dus. Ik heb meer dingen meegenomen die bij het afval stonden, van mensen die het opgegeven hadden, zelfs een fietsstoeltje voor niks.

Toen ik het potje en de puzzel met de klok afrekende kwam ik erachter dat ik geld mistte, dan ga je eerst twijffelen en rekenen maar na een tijdje wist ik het echt zeker; die ene mevrouw waar ik iets had gekocht, had me te weinig wisselgeld terug gegeven. Ik ben toch maar terug gegaan. Om een lang verhaal kort te maken, ik weet gewoon zeker dat ze me met opzet heeft getilt voor 5 euro met een truc maar ik heb het terug gekregen op 1 euro na. Gatverdamme, wat was dat een kater zeg, ik was er eerlijk gezegd best een beetje overstuur van (komt waarschijnlijk omdat ik eerder ben opgelicht en me toen heb voorgenomen dat nooit meer te laten gebeuren dus het was ook nogal schrikken dat het toch weer iemand gelukt was toen ik even afgeleid werd). Je moet verdorie toch wel zo oppassen voor oplichters en je daar zo op instellen. Bah, zo wil ik helemaal niet dat de wereld om me heen in elkaar zit maar helaas is het niet anders....grrrrr...

Toen nog naar het zweetse warenhuis om m'n 15 euro korting te scoren. In de winkel ging het nog wel maar toen ik in het magazijn kwam.... er stonden rijen tot ver in het magazijn, rijen van 15 tot 20 meter. Prima excuus voor een pauze met gratis thee en een gebakje en toch nog eens rustig kijken voor een bak voor onder een bed waar het barbie kasteel in kon opgeborgen worden. Drie kwartier later was het bijna sluitingstijd en waren er nog maar 2 mensen voor me, perfect.

Ik heb uitgerekend dat ik vandaag meer dan 288 euro heb uitgespaard door dingen tweedehands te kopen (artikel of vergelijkbaar opgezocht op internet). Met de dingen die ik normaal niet gekocht zou hebben erbij zelfs 425 euro als ik alles nieuw had moeten kopen (en met sommige inschattingen zit ik denk ik nog laag).
Ik had een maximum budget van 50 euro gepind en daar is dus nog meer dan 13 euro van over.

Wat in de vaatwasser kon is nu al in de vaatwasser geweest en de rest ga ik nog even goed poetsen of wassen en het kan allemaal weer prima gebruikt worden. He, lekker hoor, leuke en nuttige dingen gekocht voor ons meisje, geld uitgespaard, grondstoffen bespaard en ik vond het eigenlijk ook wel een leuke dag, het heeft wel wat gezelligs. Ik ben met alles heel erg blij maar vooral met de loopwagen voor 2 euro en de fietsstoeltjes. Zo´n stoffen kegel-bowlingset had ik al een paar keer gezien maar dan denk je.. ach.. toch maar niet, misschien eens vragen voor een verjaardag ofzo, dus daar ben ik ook wel blij mee. Ook niet te vergeten met de Nopper, ik had niet gedacht dat ik dat auberhaubt nog zou kunnen vinden in deze tijd, nieuw of gebruikt en het is zo´n goed speelgoed.



4 opmerkingen:

  1. Jij hebt je best gedaan zeg. Eat vervelend dat je dan wordt opgelicht althans zo voelt het, maar die mensen achter de tafel hebben het soms ook best druk en zijn ook snel afgeleid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens leuk winkelen! Goed gedaan en wat kan jou het dan schelen dat mensen naar je volbepakte fiets kijken.. ;-)

    Wel balen dat je afgezet bent. Sommige mensen doén het er om. Maarja, what goes around, comes around..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt leuk ingekocht, je hebt een mooie voorraad en kan al een tijdje vooruit.

    Rekenen kan niet iedereen dus het kan een vergissing zijn. Als ik aan de kassa sta dan reken ik al uit wat ik moet betalen maar sommigen kunnen niet optellen en bij de kassa staan soms stagaires die puur kijken naar wat de kassa aangeeft.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ducky: PS nee, die van jou dan, daar zaten wat aparte gevallen tussen zeg. Vooral je laatste ex! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.