donderdag 15 april 2010

dag der belofte..


Het beloofd vandaag een mooie en zonnige dag te worden, heerlijk! Misschien zie ik vandaag wel weer moeder eend met haar kroost voorbij zwemmen in de sloot die aan onze tuin grenst.
Het is donderdag en dus hier een don't day, geen vlees en wassen aan de kraan ipv douchen dus. Ik heb wel vanmorgen toch een douche genomen, m'n haar was er aan toe (gister te moe om m'n haren te wassen, Minipenny zorgt voor ernstige beperking van de uren slaap die wij krijgen de laatste nachten en ik was ook nog flink afgeknepen op de sportschool).

Vanavond bami zonder vlees, ik ga straks nog wel even eitjes halen, anders krijg ik denk ik klachten (het kostte al enige overtuigingskracht om manlief zo ver te krijgen dat er geen bami/nasivlees in de bami moest naast de 3 stokjes sateh die er ook nog eens bij kwamen, manlief is redelijk overtuigd carnivoor).
Ik neem voor de bami een bami-pakket, bami-stukjes, bami/nasi kruiden (die hebben we laatst veel voordeliger ingekocht in grote verpakking bij de groothandel, ook nog eens minder plastic afval), ik kook de eitjes mee met de bami en ik maak wat satehsaus. Gefrituurde uitjes erop en eventueel kroepoek is ook lekker maar wel weer extra vet erbij dus misschien doe ik dat maar niet.
Ik ben de laatste dagen ook redelijk verslingerd aan de kaas-tosti's. Ik heb uitgevonden dat je ook prima tosti's kunt maken in een wafelijzer en dan heb je ook nog meer stukjes waar alles zo lekker is samengeplet, hmmmmmm. Als de kaas op is moet ik er wel toch eens mee stoppen en gezond gaan lunchen, de weegschaal geeft aan dat het de laatste tijd wel genoeg is geweest met allerlei lekkere dingen.

Het is vandaag ook Pledge day! Vandaag begint de nieuwe ronde op Wardrobe Refashion waarbij je je kunt aanmelden voor een periode van 2, 4 of 6 maanden OF levenlangslang waarin je geen nieuwe kleding gaat kopen maar je eigen kleding gaat restylen of pimpen of tweedehands kleding gaat restylen. Ik mijn Hotmail inbox stond de ingestelde herinneringsmail (kun je in de agenda van hotmail doen) dus ik ging meteen naar de website maar in Amerika zijn ze natuurlijk nog niet wakker dus daar is het nog geen 15 april, nog wat uren wachten dus.

In de mijmeringen had Annemiek het vandaag over uit eten gaan in restaurants. Ik vind het tegenwoordig vaak een teleurstelling hoor. Vaak zie en proef je dat het eigenlijk gewoon een beetje goedkoop ingekocht makkelijk eten is dat een beetje opgeleukt wordt, dat had ik dan thuis ook wel gekund.
We zaten eens te eten in zo'n restaurant toen een tafelgenoot verklapte dat de menu's die wij gegeten hadden bijna volledig overeen kwam met de reclamefolder van de gaarkeuken.. oh, pardon, groothandel, die hij ook had ontvangen, dat hadden we echt niet verwacht. In dat restaurant was dus nog niet eens een kok meer, alleen een paar opwarmers.

In Amerika houden mensen "pot lucs", dan neemt iedereen wat lekkers mee wat thuis gemaakt is om gezellig samen ergens (buiten) op te eten. Wij eten ook regelmatig met wat mensen van de stichting op deze manier (afgekoelde hartige taarten, salades, kazen, stokbrood, lekker toetje en geweldig uitzicht buiten, mooier dan in een restaurant).

Met de zaaiseltjes gaat het best leuk, het is zo leuk om die piepkleine plantjes op te zien komen en het gaat zo snel soms!



Van links naar rechts: bieslook uit eigen zaad, basilicum, boerenkool in de closetrollen en in de eierdoos zijn al veel zaden van de peulen goed gaan kiemen.

2 opmerkingen:

  1. Wij eten bami met kip erin maar dan geen saté erbij. Dus het kan ook zo als manlief dat lekkerder vindt.

    Wij gaan ipv uit eten wel eens voor dat geld bij de appie van alles halen, lekkere toetjes, zakken soep, extra lekker vlees en een heerlijke salade.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Pien, don´t-dag is ook geen vlees eten bij ons dus dan eten we helemaal geen vlees. Ik heb een eitje extra gekookt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.